نوین تک | مدل سازی و ریخته گری زیره کفش

مدل سازی و ریخته گری انواع زیره کفش

نوین تک | مدل سازی و ریخته گری زیره کفش

مدل سازی و ریخته گری انواع زیره کفش

شرکت نوین تک تمام سفارشات شما اعم از مدل سازی و ریخته گری هرنوع زیره کفش را قبول میکند و در اسرع وقت تحویلتان میدهد خیلی ارزان و تمیز
اولین نیستیم ولی بهترینیم

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

نگاهی به بازار ماده اولیه زیره کفش

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ب.ظ

 نگاهی به بازار ماده اولیه زیره کفش / سالانه 47 میلیون تن پی یو وارد کشور می شود

پی یو ماده اولیه ای است که در تولید زیره کفش استفاده می شود. با اینکه تولید داخل در این حوزه بسیار پایین است و ماهانه حدود یک میلیون تن تولید در این حوزه داریم اما بازار بسیار بزرگی در کشور برای این ماده وجود دارد، طوری که سالانه 47 میلیون تن پی یو وارد ایران می شود.

در این رابطه گفت وگویی را با علی گودرزی، کارشناس شیمی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

بازار ماده اولیه زیره کفش

تولید ماهانه یک تن پی یو در ایران

گودرزی در رابطه با پی یو و نقش این ماده در تولید زیره کفش به  «نوین تک» می گوید: پی یو یا پلی اورتان به دسته ای از مواد شیمیایی که از واکنش پلی آل ها و ایزوسیانات ها به عنوان مواد تشکیل دهنده زیره کفش به دست می آید، گفته می شود. به طور کلی پی یو در صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته به طور مثال صنعت چرم، صنایع اتومبیل و صنعت رنگ و چسب کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 47 میلیون تن پی یو از کشورهای ژاپن، ایتالیا، چین و ترکیه وارد کشور می شود، می گوید: متأسفانه آمار دقیقی در رابطه با مصرف پی یو در صنایع مختلف در دست نیست. این کارشناس آزمایشگاه با اشاره به اینکه ماهانه حدود یک تا دو تن پی یو در ایران تولید می شود،  در رابطه با نحوه عرضه آن می گوید: پی یو به صورت کیلوگرم و در حجم بشکه برای فروش عرضه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کفی های تولیدی در ایران از استانداردهای لازم برخوردار هستند،  می گوید: تمام کارخانه های تولید کفش در بخش آزمایشگاهی، مواد اولیه مورد استفاده در زیره کفش را مورد آزمایش قرار می دهند و تمامی تست ها اعم از قدم زنی، مقاومت کشسانی، نفوذپذیری آب، مقاومت و سختی و نرمی آن انجام می شود.

وی ادامه می دهد: بسته به نوع کفش زیره این کفش ها سخت و نرم است، به طور مثال بوت های زنانه زیره ای سخت و صندل های زنانه زیره ای نرم دارند.

هر کیلو بین 8 تا 10 هزار تومان

این کارشناس در رابطه با قیمت پی یو به  «نوین تک» می گوید: با توجه به تغییر قیمت سالانه مواد اولیه، نمی توان قیمت ثابتی برای پی یو در نظر گرفت، با این حال این ماده، در حال حاضر قیمتی بین 8 تا 10 هزار تومان برای هر کیلو دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای ژاپن، ایتالیا، چین و ترکیه از عمده ترین کشورهای تولید پی یو در جهان هستند، می گوید: در ایران تنها دو شرکت کبودان شیمی و سبزآور شیمی در زمینه تولید پی یو فعالیت می کنند. گودرزی با بیان این جملات می افزاید: در این حوزه صادراتی نداریم و تولیدات داخل تنها می تواند پاسخ گوی نیاز داخل باشد.

وی با بیان اینکه طاقت فرسا و سخت بودن مراحل تولید از ابتدا تا انتها و استفاده از مواد شیمیایی خطرناک جزو مهم ترین مشکلات این حوزه محسوب می شود،  ادامه می دهد: چشم انداز این بازار با توجه به مصارف متعدد و قابل توجه این ماده در ایران بسیار خوب است.

این فعال صنعت کفش با بیان اینکه در تولید پی یو نیازمند تجهیرات و ماشین آلات خاصی نیستیم،  می گوید: مواد اولیه برای تولید پی یو، پلی آل ها و ایزوسیانات هستند که در داخل تولید می شوند.

وی با بیان این جملات می افزاید: تولید پی یو کارگروهی متشکل از چندین نفر در بخش های مختلف است. از همین روی باید فعالان این حوزه در بخش شیمی تحصیلات مرتبط داشته باشند.

توان تولیدی ایران یک سوم خارجی ها است

یکی از واردکنندگان پی یو در رابطه با نحوه استفاده این ماده در صنعت کفش به  «فرصت امروز» می گوید: مواد اولیه پی یو که همان پلی آل ها و ایزوسیانات هستند با هم ترکیب شده و در داخل دستگاه های قالب سازی زیره ریخته می شوند. این مواد بر اثر حرارت پخته شده و شکل قالب را به خود می گیرند.

در همین راستا مدیرعامل شرکت ماشین سازی پلی یورتان صنعت نظری، می گوید: ماشین آلات تولید زیره پلی یورتان بسیار حساس هستند و تولیدکنندگان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این حوزه به سمت ماشین آلات ارزان و بی کیفیت می روند،  همین امر سبب می شود متحمل ضرر شوند. شکستن زیره ها،  توقف تولید، نداشتن خدمات پس از فروش و پرتی کار با توجه به غیر قابل بازیافت بودن این مواد، همه ناشی از استفاده از دستگاه های ارزان قیمت است.

یوسفی که خودش یکی از واردکنندگان تجهیزات ماشین آلات آلمانی ازما است، در رابطه با تفاوت دستگاه های تولید زیره کفش ایرانی و آلمانی می گوید: دستگاه   های آلمانی در هر دقیقه 1000 زیره تولید می کنند درحالی که دستگاه های ایرانی در هر دقیقه 300 عدد تولید می کنند این یعنی دستگاه های ایرانی یک سوم ظرفیت خارجی،  توان تولید دارند.

وی در رابطه با قیمت این دستگاه ها می گوید: ماشین آلات ایرانی تولید پی یو حدود 400 میلیون تومان قیمت دارند درحالی که دستگاه آلمانی ازما حدود 600 تا 700 هزار یورو است.

وی با بیان این جملات می افزاید: تولیدکنندگان زیره کفش چینی از دستگاه ازما استفاده می کنند به همین جهت تولیدکننده های ایرانی قادر به رقابت با آنها نیستند زیرا توان تولیدی آنها با دستگاه های بهتر بالاتر می رود.

(منبع:نوین تک/مدل سازی و ریخته گری زیره کفش رضا زاهد شهبازی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی